Αναζητώντας μία διευκολυντική στάση των γονέων για την επιλογή επαγγελματικής σταδιοδρομίας των εφήβων

Ήδη από την είσοδο των εφήβων στο Λύκειο αρχίζει έντονα ο προβληματισμός τους για το θέμα της επιλογής του επαγγέλματος. Η διαδικασία αυτή κορυφώνεται στην 3η Λυκείου, είτε με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, είτε με την απευθείας εισαγωγή των νέων στον κόσμο της εργασίας.

Η διαδικασία αυτή μπορεί να προκαλέσει πληθώρα συναισθημάτων στους εφήβους, καθώς μπορεί να νιώσουν ενθουσιασμό για τις νέες προοπτικές που τους ανοίγονται, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να αισθανθούν φόβο και ανασφάλεια για την ενηλικίωση και τις επερχόμενες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν.

Οι γονείς πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τρόπο που συμβουλεύουν τα παιδιά τους για τις επιλογές που καλούνται να κάνουν. Οφείλουν να στηρίζουν συναισθηματικά τα παιδιά για ότι νομίζουν καλύτερο και να προσπαθούν να τους δώσουν τον απαραίτητο χώρο να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το μέλλον και για τις επιλογές που καλούνται να κάνουν.

Στο παρακάτω άρθρο δίνονται μερικές συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους στο στάδιο της επιλογής επαγγελματικής σταδιοδρομίας.